Recycled label

Webbinarier om cirkulära affärsmetoder

Som en fortsättning på revisionen av FSC spårbarhetsstandarder bjuder FSC in till webbinarier med fokus på cirkularära affärsmetoder och där vi kan lära av varandra.

Webbinarium om uthyrningsmodeller - "Leasing Models in FSC"
Torsdag den 7 mars 15:00

Webbinarium om retursystem - "Take-back Solutions in FSC"
Torsdag den 14 mars 15:00

Webbinarium om reparationer och återbruk - "Repair/reuse Scenarios in FSC"
Torsdag den 21 mars 15:00

Webbinarium om industrirester - "Pre-consumer Materials in all fiber types"
Torsdag den 4 april 15:00

Läs mer och titta på tidigare webbinarium.

Öppen konsultation: FSC trademark standard

Från den 1 mars till 1 april är revisionen av FSC-STD-50-001 som ställer krav på hur certifikatinnehavare ska märka och marknadsföra sina FSC-certifierade produkter inne i en öppen konsultationsfas.

Som en del av revisionsprocessen organiseras serie med workshops där alla intressenter bjuds in att delta. Den första workshopen kommer att fokusera på användningen av FSC-varumärken i digitala miljöer (webbplatser, sociala medier, e-handel). Den andra workshopen kommer att handla om FSC-märkning på produkter. Vi ser fram emot att få din input och dina idéer för förbättringar.

Delta på "Revising FSC-STD-50-001: FSC Trademarks in Digital Environments" tisdagen den 12 mars eller på "Revising FSC-STD-50-001: FSC On-product Labelling" på tisdag den 19 mars. Läs mer och delta på se.fsc.org

EUDR

Webbinarium: Anpassa din verksamhet till avskogningsförordningen

Välkomnaett webbinarium om avskogningsförordningen (EUDR). EUDR omfattar fler företag än föregångaren, timmerförordningen (EUTR), och kommer kräva flera kravföretagen att visa tillbörlig aktsamhet (Due Diligence). Under webbinariet kommer du få en bild av hur FSC® anpassar sina system till förordningen, vad ansvarig myndighet arbetar med samt vilka vanliga frågor spårbarhetscertifierade företag har.

Tid: 14 mars 14:00 – 15:30
Plats: Digitalt (Läs mer och registrera dig här

Webbinarium: Vad behöver jag tänka på när jag skriver om FSC?

Säljer ni FSC-märkta produkter och vill kommunicera om det? Då behöver ni en varumärkeslicens. Välkommen på en introduktion där vi berättar mer!

Onsdag 10 april kl. 9.30 håller vi ett webbinarium för dig som är nyfiken på Forest Stewardship Council (FSC). Vi ger dig exempel på hur du kan kommunicera och vad ni i er organisation behöver ha på plats innan ni gör det.

Läs mer och anmäl dig till webbinariumet (du behöver inte vara certifierad eller ha en varumärkeslicens för att delta)

Föreningsstämma: 15 - 16 maj

Onsdagen den 15 maj är det dags för FSC Sveriges föreningsstämma 2024 och vi välkomnar alla medlemmar att delta! I år hålls stämman i Växjö under två dagar. Dag ett hålls stämman. Läs mer på se.fsc.org/foreningsstamma-2024