Wednesday, 27 November 2019
Så firades FSC Fredag 2019

Vinnare-fscfredag 2019 (© FSC Danmark)© FSC Danmark

FSC Fredag firades i år den 27 september, av FSC:s medlemmar, regionala och nationella kontor, certifierade organisationer och samarbetspartners. Många passade samtidigt på att uppmärksamma FSC:s 25-årsjubileum.

FSC International har gjort en sammanställning över de aktiviteter som genomfördes. De är av flera slag och skedde på många platser i världen. Att dela material om FSC och FSC Fredag i sociala medier är den allra vanligaste aktiviteten.

Från exempellistan kan annars nämnas videokampanjer (Brasilien), ett forum för dialog mellan sociala organisationer (Spanien), aktivitetsbaserade skogsexkursioner (Schweiz) och arbetsplatsträffar med FSC som tema (Kanada.

FSC Danmark ordnade en tävling där utmaningen var att skapa ett roligt material eller aktivitet för att uppmärksamma FSC Fredag. Tävlingsbidragen publicerades på FSC Danmarks Instagram konto. Totalt deltog 19 olika verksamheter. Vinnande bidrag, en fem kilo tung trästams-tårta till personalen, togs fram av företaget Palcut som tillverkar förpackningslösningar för lastpallar.

Hur FSC Danmark firade? Med trästams-dammsugare till fredagsfikat.

Hör gärna av dig till FSC Sverige, kontakt at se.fsc point org, om du blir inspirerad och får lust att skapa roliga aktiviteter i Sverige till FSC fredag 2020!

Här kan du titta på tävlingsbidragen i FSC Danmarks tävling.

Läs mer hos FSC International.